Dinsdag, 1704, Trinidad (Playa Ancon) - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Lucas en Petra Kruse-Goossen - WaarBenJij.nu Dinsdag, 1704, Trinidad (Playa Ancon) - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Lucas en Petra Kruse-Goossen - WaarBenJij.nu

Dinsdag, 1704, Trinidad (Playa Ancon)

Door: Lucas

Blijf op de hoogte en volg Lucas en Petra

17 April 2012 | Cuba, Trinidad

Lanterfantdagje tijdens een toch al niet zo inspannende vakantie. Ik bedoel: in verhouding tot wat we gewend zijn.
Anita, Petra, Alexis en ik (de thuisblijvers) zwaaien om 9 uur de overvolle catamaran uit, waar de rest van de groep, allerlei luidruchtige Duitsers en een Bounty-bemanning mogen proberen zich te vermaken. All inclusive, zoals gisteren en vandaag ook in staatshotel Amicon, een fabriekachtig megacomplex, waar voor toeristen niks te dol is. Ik doel op o.a. de volgende situatie. Patserige toerist slingert aapachtig en verveeld naar de bar, toont de vermoeid ogende barman een grote fles en wijst dat die moet worden gevuld met rum. Of: geirriteerde queueueueueueue tijdens de avondmaaltijd wachtend op een lap vlees, vis, kreeft of wat niet allemaal, want ook hier is alles te krijgen, al gaat het niet altijd even vlug als we in het westen gewend zijn.
Gisteravond een heel leuke avond gehad. Maar liefst drie voorstellingen bijgewoond, in de open lucht op de trappen rechts van de kerk op Plaza Mayor: twee Salsabands en een Afrikaans-Cubaanse band met fantastische dansers, onder wie een slangenvrouw met een specataculaire act.
Maar ik was met vandaag bezig. Zoals gezegd, wilden we er een decadent toeristisch luierdagje van maken. Na het uitzwaaien, namen we aan de bar een (gratis) kopje cappuchino en praatten we wat met Alexis. We kwamen over het moderne Cuba te spreken. Ik zei wat me opviel: grote tegenstellingen. Grote armoede, luierende nietsnutten, maar ook enorme rijkdom, uitbundige disco's waar alles lijkt te kunnen en het geld volop rolt. Groeien die twee groepen niet steeds verder uit elkaar, vroeg ik hem. Dat beaamde hij, maar hij voegde eraan toe dat er voor Cubanen die willen werken en er de capaciteiten voor hebben, allerlei kansen zijn om vooruit te komen en goed te verdienen. Ik denk dat hijzelf daar model voor kan staan. Hij is goed en breed ontwikkeld en lijkt z'n zaakjes goed voor elkaar te hebben.
We namen afscheid, maakten een strandwandelingetje (nee Pieter: er liggen hier nauwelijks mooie schelpen), namen weer een (gratis) cappuchino, doken in zee (redelijke temperatuur), lunchten en gingen douchen. Ik nam tussentijds nog een uurtje massage voor 15 CUC.
Tja, en nu is het half drie. Om drie uur barst het gratis drinkfestijn weer los en mogen alle mensen met een groen polsbandje weer aan de trog. Bartender, here I come! Couba libre, por favor!

Hoe het Petra vergaat?
Wacht, ik zal het haar vragen.
Ze komt net terug van het eindelijk vinden van weer iets wat ze kwijt was.

Hier ben ik (Petra) dan eindelijk:

Het gaat prima met mij. Weer helemaal opgeknapt maar nu vol grote muggenbulten'
De muggen in en rond dit hotel zijn al immuum voor die smerige muggenverdelger met (DEET)'
Lucas heeft zoveel informatie gegeven zodat ik snel klaar ben met schrijven.
Gisteren erg gelachen samen met Anita om een vrouwenversierende Cubaan.
De plaats Trinidad vind ik erg leuk. Heel gezellige sfeer met veel Salsamuziek. Het swingt op elke hoek.
Leuke huizen en straatjes. De optredens van gisteravond waren een weldaad voor mijn geest.
Het hotel op het schiereiland ligt prima aan het strand. We hebben zelfs uitzicht op zee en dat vind ik geweldig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Trinidad

Lucas en Petra

Actief sinds 05 Maart 2012
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 28162

Voorgaande reizen:

07 April 2012 - 29 April 2012

Een verre reis met Sawadee

Landen bezocht: